Oz 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cleo Zwiers - WaarBenJij.nu Oz 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cleo Zwiers - WaarBenJij.nu

Oz 1

Blijf op de hoogte en volg Cleo

16 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Ik heb al een tijdje niks meer van me laten horen, dus hierbij een update van deafgelopen tijd.

Na SriLanka had ik de keus om naar Sydney te vliegen of naar Thailand, FullMoon Party, voor nieuwjaar. De keus was moeilijk maar na de voor en nadelen te hebben vergeleken heb ik een vlucht naar Sydney geboekt waar ik op 28 december aankwam. Met een tussenstop in Kuala lumpur waar ik Lucasz een half uur heb gezien en die zo lief was om mijn laptop en wat andere waardevolle spullen mee te nemen, heb ik voor de 2e keer op een vliegveld geslapen en vertrok mijn vlucht de volgende ochtend naar Sydney!
In het hostel heb ik leuke mensen ontmoet waar ik ook nieuwjaar mee heb gevierd!!
Maar wat is Australië duur!!! Mijn origenel plan om eerst 2 maanden te reizen en daarna te gaan werken heb ik a la minute veranderd! Ik weiger mijn gespaarde geld voor Azië uit te geven in Australië en dus ben ik meteen op zoek gegaan naar een baan in sydney. Vrij snel had ik al 2 interviews en op de ochtend van de 31e had ik een erg goed gesprek bij restaurant 6 mois. Een jonge chef die de kans had gekregen een eigen restaurant te openen met een financeur op de achtergrond. Aangenomen dus!! En nu eerst op naar the botanical gardens om 2 uur in de rij te staan voor de beste spot van sydney voor het vuurwerk. Eindelijk waren we binnen, mijn vrienden hadden al 4 uur achter de rug!
De hele dag in de volle zon met smacht wachtend op het grootste vuurwerk spectakel ter wereld!! 3 vuurwerk sessies, een rond 20u die al vrij spectaculair was, daarna een rond 22u die was ontworpen door de winnaar van een wedstrijd en daarna eindelijk, de kruk van de fles, een geweldige aftelling en Happy New Year!!!!! 10 minuten lang, het mooiste vuurwerk wat ik ooit heb gezien. Kippenvel, tranen in mijn ogen, dit was zeker het wachten waard!!!!
Helaas daarna te moe om uit te gaan en de volgende dag was een vrij ordinaire dag.
Nieuwjaar in Sydney, eens in je leven moet je dit meemaken als je de kans krijgt, maar stiekem is nieuwjaar in Nederland tot nu toe toch nog steeds mijn favoriet, de gezelligheid, iedereen die zelf vuurwerk afsteekt, ja jullie kennen het allemaal, NL is the best voor nieuwjaar! Haha

Mijn eerste werkdag bij 6Mois op 2 januari. Wat een topteam, iedereen Frans uit de regio van Toulouse. Ik was de chef pâtissier en dus had ik alle vrijheid in de ontwikkeling van de desserts, geweldig!!
Het hele team woonde samen in een huis op 5 min afstand van Sydney. Een groot huis, veel ruimte, een tuin en we deden naast het werk veel samen.
Ik schrijf niet voor niets in de verleden tijd. Ik heb hier topmensen ontmoet en een geweldige tijd gehad, vrienden voor het leven gemaakt, maar zoals eerder gezegd had dit restaurant een financeur en deze financeur begon moeilijk te doen. De keuken draait tot op heden nog steeds, alleen ik ben vertrokken. De reden om NL te verlaten was niet om me met dit soort problemen bezig te houden en ik ben naar Oz (Australië) gekomen om te werken, leren en vooral met een zak geld weer weg te gaan. In Sydney was ik niet zeker van mijn salaris en dus ben ikterug gegaan naar mijn originele plan om me in Melbourne te settelen en bij een Franse patisserie te gaan werken. Deze patisserie had ik al benaderd voor ik bij 6Mois terecht kwam en dus heb ik hem weer opgebeld en hem een korte uitleg van de situatie gegeven. Hier ben ik nu dus, Melbourne!! Morgen verhuis ik naar een super goedkope kamer, dinsdag begin ik officieel met werken en ik settle me hier voor de komende 6 maanden als alles volgens plan gaat.
Melbourne is een soort Amsterdam, super gezellig, veel cultuur en muziek. Sydney is ok, Melbourne is the place to be!

Nu dus werken en geld verdienen, maar o ik kan niet wachten om weer terug naar Azië te gaan en mijn grote backpack reis af te maken.
Maar eerst avontuur Australië!

  • 04 Maart 2014 - 18:06

    Ida:

    Hai Cleo,

    Eerst nu heb ik je reisverhaal over Australië gelezen.
    Prachtig dat je zo het avontuur aangaat. Hoe lang ben je van plan weg te blijven?
    Ja, Australië is duur, maar je kunt er (als ik de verhalen zo hoor) wel snel een baan vinden.
    Fijn ook dat je het werk dat je in Nederland gedaan hebt nu ook daar kunt doen.
    Het levensonderhoud in Azië is inderdaad veel goedkoper, maar ik hoop voor je dat je zo met het werken toch weer wat centjes bij elkaar kunt sparen. Wat geweldig om zoveel mensen te ontmoeten.
    Als het met mij beter gaat, zijn wij ook van plan een keer een reis naar Azië te maken.
    Mijn zus heeft al vele reizen gemaakt en is nu van plan dit jaar naar Sri Lanka te gaan.
    Azië en nog veel meer staat bij mij op "the bucket list".
    Ik ben nu weg bij Wieringa en ben van plan wat te gaan reizen. In ieder geval gaat het nu goed en heb wat energie. Met eten en wat ik eet moet ik wel opletten, dus als ik naar Azië ga moet ik daar goed opletten.
    Nou ik wens je nog een heel goede tijd en ik blijf je volgen.
    Liefs van Ida

  • 06 Maart 2014 - 10:49

    Cleo Zwiers:

    He Ida,
    Hopelijk gaat het snel weer zodanig beter zodat je inderdaad naar Sri Lanka kan gaan, want dat is een land wat ik aan iedereen aanraad! Als je mijn Sri Lanka verhaal leest zul je het een beetje begrijpen, echt wat een geweldig mooi land in alle opzichten.

    Hier in Melbourne blijf ik zowieso 6 maanden om te werken, daarna ga ik naar vrienden in Adelaide en familie in Brisbaine, dus misschien nog een maandje of twee langer en daarna weer naar Azië. Ik zal misschien over 12 maanden terug naar Nederland komen, maar daar blijf ik ook maar even omdat mijn plan is om dan toch eindelijk te gaan verhuizen naar Frankrijk :)
    Maar we'll see, de plannen en ideeën zijn er in ieder geval, maar je weet nooit precies hoe het gaat uitpakken...

    Hoop je weer eens te zien als ik terug ben in het koude kikkerlandje :) en in goede gezondheid!!!

    Veel liefs,
    Cleo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cleo

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 10346

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 30 September 2016

Zuid-Amerika!!!

28 December 2013 - 25 November 2014

Australië

26 November 2014 - 30 April 2014

Zuid-Oost Azië

21 Oktober 2013 - 27 December 2013

Azië

17 Augustus 2013 - 30 September 2013

Eerste bestemming - Zuid-Frankrijk!

Landen bezocht: