C ya later Australia - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cleo Zwiers - WaarBenJij.nu C ya later Australia - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cleo Zwiers - WaarBenJij.nu

C ya later Australia

Door: Cleo

Blijf op de hoogte en volg Cleo

27 November 2014 | Filipijnen, Manilla

Wow, na 11 maanden Australië gebeurt het dan nu echt, de volgende bestemming!! Wat een raar gevoel! Ten eerste al omdat deze hele reis maar voor 2 maanden was om mee te beginnen en ik voor kerst 2013 terug naar Nederland zou vliegen, en als ik nu kijk hoe dit plan zich heeft ontwikkeld, ongelooflijk! Wie had gedacht dat ik vervolgens 11 maanden in Australië zou wonen, werken en reizen, nou ik niet!
Na mijn laatste verhaal over de geweldige 6 weken vakantie was het plan eigenlijk om weer een baan te vinden om nog wat extra geld te verdienen en kerst en oud & nieuw in Melbourne te vieren en dan pas half januari weer te gaan reizen. Maar zoals altijd loopt het nooit volgens plan.
Ja ik had een baan gevonden, als chef pâtissier bij een van de beste restaurants van Australië in de keuken die alle grote partijen verzorgd. Ik heb dit 3 weken gedaan, ja het was een uitdaging en het had goed op mijn cv gestaan, maar als je meer dan 80 uur per week werkt en er maar 40 uitbetaald krijgt en vervolgens elke dag op een 15-urige shift maar een pauze van 10 minuten krijgt, dan is de keuze snel gemaakt. Er is niks mis met hard werken, maar wel met het misbruiken van je personeel en dan voor zo’n goed gerenommeerd restaurant. De beslissing was dus gemaakt, ontslag genomen, de kansen voor een andere baan bekeken en die waren zo klein omdat ik nog maar 6 weken visum over had en dus moest ik de knoop doorhakken en was het duidelijk dat het tijd was om te gaan.

Mijn laatste week in Melbourne was super, ik heb nog veel leuke dingen kunnen doen en heb genoeg tijd gehad om van iedereen afscheid te nemen. Elke dag had ik wel met iemand een lunch, koffie, diner, film, festival of drankje. Van iedereen heb ik individueel op een eigen manier afscheid genomen en van de meesten weet ik dat ik ze weer ga zien, misschien niet op korte termijn maar over een paar jaar zeker in Europa ergens of als ik terug ga naar Australië.
Vanochtend, 26 november, kwam een goede vriend me ophalen en hij heeft me afgezet op het vliegveld. Na zo’n lange tijd ergens gewoond te hebben is het toch fijner als iemand je afzet dan dat je met een bus naar het vliegveld moet, een mooi afscheid na een geweldige tijd! Op naar het volgende avontuur!

Volgens plan nu eerst een maand naar de Filipijnen dan Vietnam, Laos, Cambodia, Thailand en Myanmar. En volgens pland zou ik dan rond april 2015 weer op Nederlandse bodem moeten staan, maar waarschijnlijk niet voor lang. Volgens plan blijf ik wel even rondhangen in Europa en dan zien we wel weer verder, maar goed ik zeg volgens plan en we weten allemaal hoe plan A is uitgepakt!


  • 27 November 2014 - 11:32

    Mandy :

    Hoi Cleo ik heb zoveel respect voor jou echt super dat je je dromen laat uitkomen.Ik wens je heel veel geluk en plezier toe en als je weer eens in Maastricht bent moeten we zeker een keer afspreken heel veel liefs van Mandy en tot ziens

  • 28 November 2014 - 00:24

    Cleo:

    Hi Mandy! Dank je wel voor je leuke berichtje! Ik zal je zeker laten weten wanneer ik in Maastricht langs kom, lijkt me leuk om elkaar dan weer te zien, en misschien is de kleine er dan al wel! :D wanneer ben je uitgerekend?

  • 07 December 2014 - 15:06

    Ida Hulst:

    Hai Cleo,

    Wat bijzonder dat je dit allemaal gedaan hebt. Super.
    Toen je op reis was, vroeg ik mij al af hoe lang je planning om weg te blijven was.
    Het bevalt kennelijk zo goed dat je besloot langer weg te blijven. Groot gelijk.
    In Nederland is het toch moeilijk om aan de bak te komen, toch alleen maar contracten, dus als je op deze manier in je levensonderhoud kan voorzien en dan ook nog veel van de wereld ziet, doen dus. Als je ooit terugkeert naar Nederland zou ik je graag eens willen spreken.
    Met mij gaat nu alles goed, wel onder strenge controle met mijn hoofd maar het gaat prima. Ben inmiddels ook getrouwd en wij maken ook van tijd tot tijd reisjes, ik werk dus noet meer en geniet ook van het leven. Ik wens je nog een mooie tijd en ik wens je veel geluk en plezier. Liefs, ida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cleo

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 10359

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 30 September 2016

Zuid-Amerika!!!

28 December 2013 - 25 November 2014

Australië

26 November 2014 - 30 April 2014

Zuid-Oost Azië

21 Oktober 2013 - 27 December 2013

Azië

17 Augustus 2013 - 30 September 2013

Eerste bestemming - Zuid-Frankrijk!

Landen bezocht: