Singapore, Bali - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cleo Zwiers - WaarBenJij.nu Singapore, Bali - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cleo Zwiers - WaarBenJij.nu

Singapore, Bali

Door: Cleo

Blijf op de hoogte en volg Cleo

30 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Net aangekomen in Kuala Lumpur, ingecheckt in het hostel en het komt met bakken uit de hemel! Tijd om dus even een verhaaltje voor jullie te typen ;)

Na een dag vliegen ben ik 2 dagen in Singapore geweest, gave stad maar eigenlijk niet veel anders dan elke grote stad in de wereld, behalve het weer dan, warm en heel erg vochtig! De stad is erg westers, alle nationaliteiten lopen er rond en het isook duurder dan een gemiddeld Aziatisch land. 2 dagen was voor mij meer dan genoeg om de highlights te zien. De artificial gardens waren erg mooi, vooral 's avonds. Grote namaak planten zo hoog als een Nederlands huis, 's avonds erg mooi door de lichtshow die erbij komt!

Na Singapore hadden Ada en ik 5 dagen Bali gepland, dat waren echt 5 geweldige dagen!! Ook warm, maar niet zo vochtig als Singapore. Uiteindelijk waren we met zijn 4-en. Justin uit Duitsland die we in Singapore hebben leren kennen, en Timo uit Nederland die we in Bali hebben opgepikt. Een internationale groep, maar wel allemaal wonend in Nederland, heel toevallig! Mooie stranden, vriendelijke bevolking en zoveel te doen!! We hebben een dag gesurfed alleen waren de golven helaas niet zo goed, to bad!!! 2 dagen zijn we naar het zuiden en noorden van het eiland gegaan met een prive busje, jaja het kost hier allemaal niks! Het gaafste was op de laatste dag opstaan om 0.30 uur vervolgd door een rit van 2 uur met als doel de vulkaan 's nachts te beklimmen om optijd boven te zijn voor de zonsopkomst!! Iedereen die ooit nog eens naar Bali gaat, dit moet je meegemaakt hebben! Het was een beste klim met veel rotspartijen, 1 uur totaal. En de zonsopkomst was echt geweldig! We hadden ook een super chille gids die ons daarna de langere hike heeft laten doen, in totaal 6 uur. Helaas moesten we die avond weer terug naar Singapore en de volgende ochtend (gisteren dus) ben ik met de bus naar Melaka (Maleisie) gegaan. Wederom daar nieuwe mensen ontmoet, een Australier en een Duitse. Vanochtend heb ik van daaruit de bus genomen naar Kuala Lumpur en ben dus net aangekomen.

Het backpacken opzich is echt geweldig, wie dit nog nooit gedaan heeft raad ik het zeker aan, je ziet zoveel meer en je ontmoet zoveel mensen uit alle hoeken van de wereld!! En het is hier natuurlijk zo goedkoop, dus excuses die met geld te maken bestaan niet ;)

Ik ben nu pas iets langer dan een week onderweg en nu al ben ik erover aan het nadenken om de reis te verlengen. Niks is nog zeker, to be continued dus...

De planning voor nu is 3 dagen KL en dan door naar de schijnbaar prachtige Cameron Highlands waar ik wat langer wil blijven. Dan verder naar het noorden en terug naar KL waar mijn vlucht gaat naar India. Iets minder is dat die vlucht is gewijzigd naar de avond waardoor ik 's nachts aankom in India, niet echt ideaal, dus dat wordt waarschijnlijk mijn eerste overnachting op een comfortabel vliegveld...

Jullie horen dan wel hoe dat was :p

• 03 November 2013 - 17:08

Frederique:

Cleooo:)
    Klinkt allemaal super! geniet ervan! Hoor graag je verhalen, dus blijf ons op de hoogte houden! xx

• 05 November 2013 - 14:24

Elisabeth:

Coucou Cléo,

Génial cette idée qu'on peut te suivre par ce linck. Hier je suis aller rendre visite á une copine qui vient juste de rentrer d'Inde et nous avons regarder les photos , super!

Donc si j'ai bien compris tu reste encore voyager quelque temps et tu vas louer ton appartement de Maastricht? Reviendras-tu vivre aux Pays-Bas et comment tes parents ont pris la chose?
    Prends bien soin de toi et surtout prend du bon temps il faut en profiter quand on est jeune.

De gros bisous des Pays-Bas oú le temps est vraiment maussade si je pouvais, je te rejoindrai bien au Sri Lanka.

Gros bisous, ta tante chérie (Elisabeth bien sûr!).

• 05 November 2013 - 23:15

Ellisabeth:

Coucou Cléo,

La plage est vraiment belle, ça donne envie. Comment s'appelle le volcan ? est-il actif?

Bisous, Elisabeth

Ja. blij ons op de hoogte houden.

• 08 November 2013 - 12:42

Cleo Zwiers:

Coucou, oui le volcan est toujours active, c'était vraiment magnifique! Une nouvelle histoire comme t'as vue sûr la maleisie! J'ai just eu ma maman au téléphone, j'ai adorée, elle comprend bien que je veux rester car je ne sais pas quoi faire au Pays-Bas maintenant et je suis ici maintenant don mieux d'en profiter bien temp que j'ai encore des sous.
    Le seul truc c'est que je dois loué l'appart d'ici et ça n'est pas facile... Mais je dois réussir car je ne veux vraiment pas encore retourner. Gros bisous