Incredible India or not? - Reisverslag uit Kānkon, India van Cleo Zwiers - WaarBenJij.nu Incredible India or not? - Reisverslag uit Kānkon, India van Cleo Zwiers - WaarBenJij.nu

Incredible India or not?

Blijf op de hoogte en volg Cleo

30 November 2013 | India, Kānkon

De volgende stad op het lijstje, Jaipur. Wederom een drukke stad, getoeter dag en nacht, gelukkig wel schoner dan Delhi.

Veel Portugeze invloeden zoals in veel delen van India. Het centrum bestaat uit een drukke hoofdstraat, wederom verkopers die je vanalles proberen aan te smeren en restaurantjes overal. Jaipur is de stad van olifanten en die hebben we dan ook genoeg gezien. Aangezien ik een beetje klaar was met het city-hoppen denk ik dat de olifanten toch wel het hoogtepunt waren, toch een beetje natuur al wel in de stad...

Na Jaipur zijn we naar Udaipur gegaan. De eerste dag hebben we zo ongeveer alles gedaan wat er te doen viel, we bleven hier 4 dagen waarvan ik er 3 ziek ben geweest. Heel jammer want ik heb daardoor ook mijn kookles moeten annuleren.
Gelukkig had ik wel alles al gezien, want ik ben dus de andere dagen alleen maar binnen gebleven omdat ik totaal geen energie en eetlust meer had. Ik had alle symptomen van Dengue fever en dus werd ik enigszins bezorgd. Na een doktersbezoek bleek gelukkig dat ik enkel een bacterie had opgelopen. Ik heb mezelf volgestopt met medicijnen, waar mijn lichaam natuurlijk ook niet aan gewend was, maar gelukkig op dag van vertrek voelde ik me fit genoeg om de bus te nemen. Met een tussenstop in het erg onvriendelijke Ahmedabad ging dan eindelijk onze vlucht de volgende ochtend naar de mooiste stranden van India; Goa!

Eindelijk weer aan zee, witte stranden, rust, geen getoeter, gezellige souvenirshops en heerlijk eten! Verse vis, groeten en fruit in overvloed, welcome back in heaven! Met een overvloed aan goed eten had ik mijn krachten binnen no time weer terug en kan ik nu heerlijk genieten van deze super mooie stranden. Inmiddels zijn al wat dagen voorbij, maar ik heb er nog 2 te gaan. In totaal ben ik hier dan een week geweest, heb kunnen afkicken van het stadsleven en ben weer vol energie om het laatste deel van India te gaan zien en Silvia weer te ontmoeten na ons afscheid in Nederland 6 maanden geleden!! Finaly!!

Alhoewel ik zin heb in de laatste dagen India met Silvia, ben ik wel erg blij om aan te komen op onze volgende bestemming, Sri Lanka, op 7 december.

India is geweldig, blij om het ervaren te hebben, maar ook blij om te vertrekken. Het eten is heerlijk, maar eenmaal ziek geweest komt het traditionele Indiase eten je keel uit en was ik zo blij om weer een normale salade te zien en een lekker stukje vis. Ik ben wel heel benieuwd naar het eten rondom Chennai, hopelijk zal het anders zijn dan het noordelijke eten wat vooral bestaat uit rijst chapati (soort brood pannekoek) met verschillende sauzen. Het zuiden van India voor wat ik nu heb ervaren is zeker veel aantrekkelijker dan het noorden. Voor de ervaring ga je naar het noorden, voor het echte incredible India naar het zuiden. Hierna dus nog 5 dagen in zuid oost India en dan kan ik met zekerheid zeggen of het zuiden echt zo geweldig blijkt als ik tot nu toe heb ervaren.

Nog even een paar dagen chillen aan het strand, genieten van het eten en mijn geweldige strandhutje op drie passen van het strand voor maar 6€ per nacht, life is good!

En weer een paar 1st times:

- geitenvlees gegeten, heerlijk mals! Al vermoed ik dat ik hier ziek van ben geworden;

- links rijden, inmiddels maak ik het al 2 maanden mee maar had zelf nog niet gereden;

- Dolfijnen in het wild gespot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kānkon

Cleo

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 10386

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 30 September 2016

Zuid-Amerika!!!

28 December 2013 - 25 November 2014

Australië

26 November 2014 - 30 April 2014

Zuid-Oost Azië

21 Oktober 2013 - 27 December 2013

Azië

17 Augustus 2013 - 30 September 2013

Eerste bestemming - Zuid-Frankrijk!

Landen bezocht: